_Zasady dostawy i odbioru
[Pkt 5 i 6 z Regulaminu sklepu]
5. Koszt, sposoby, termin i zasady dostawy oraz odbioru Produktu
5.1. Wysokość opłaty za dostawę jest uzależniona od wielkości i rodzaju wybranych produktów (dodanych do Koszyka Elektronicznego) oraz miejsca dostawy.
Koszt dostawy jest obliczany indywidualnie.
5.2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby transportu:
– (1) Kurier
– (2) Odbiór osobisty
5.2.1. W przypadku, gdy dostawa Produktu będzie realizowana przez Sprzedawcę (Kurier), wykonanie Umowy Sprzedaży następuje w momencie udostępnienia Produktu w magazynie Sprzedawcy przewoźnikowi, któremu zlecono dostawę pod adres wskazany w Formularzu Zamówienia. Kupujący jest zobowiązany do fachowego i niezwłocznego rozładunku Produktu, ponosząc związane z tym koszty oraz ryzyka. Ubezpieczenie zakupionego Produktu od ryzyka jego uszkodzenia bądź utraty w czasie rozładunku obciąża Kupującego. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty, uszkodzenia lub zniszczenia Produktu przechodzi na Kupującego z chwilą udostępnienia Produktu.
W przypadku realizacji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jej działania.
5.2.2. W przypadku odbioru osobistego, gdy zgodnie z Umową Sprzedaży odbiór Produktu będzie następował bezpośrednio przez Kupującego (jego przewoźnika) z magazynu Sprzedawcy, zrealizowanie Umowy Sprzedaży następuje w momencie udostępnienia Produktu do wydania w magazynie Sprzedawcy. Odbiór Produktu, jego załadunek oraz transport nastąpi na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego. W takim przypadku niebezpieczeństwo przypadkowej utraty, uszkodzenia lub zniszczenia Produktu przechodzi na Kupującego z chwilą, gdy Produkt został udostępniony do odbioru przez Sprzedawcę.
5.2.3. W przypadku, gdy z Umowy Sprzedaży nie wynika, aby dostawa miała być realizowana przez Sprzedawcę przyjmuje się, że obowiązek dostawy (odbioru) Produktu, w tym koszty z tym związane, ciąży na Kupującym. Kupujący jest zobowiązany do odbioru Produktu w terminie 7 dni od zakupu. Po tym terminie naliczone zostaną koszty związane z magazynowaniem Produktu.
5.3. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi od 3 do 5 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. Bieg terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
5.4. Potwierdzeniem wydania Produktów oraz dokonania przez Kupującego odbioru ilościowego i jakościowego Produktów jest: – (1) w przypadku odbioru osobistego – podpisany dokument WZ, – (2) w przypadku dostawy Produktu przez Kuriera – podpisany list przewozowy.
5.5. Wszelkie koszty poniesione przez Sprzedawcę, związane z brakiem odbioru Produktu lub opóźnieniem w odbiorze, będą obciążały Kupującego. Dotyczy to w szczególności kosztów związanych z oczekiwaniem na wyładunek Produktu z samochodu przewoźnika, oczekiwaniem na odbiór Produktu z magazynu Sprzedawcy, koszty związane ze składowaniem nieodebranego Produktu, w tym jego ubezpieczenia, jak również koszty transportu, wynikające z rezygnacji odbioru Produktu.
5.6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego, Produkt zostanie przygotowany do wydania niezwłocznie, w dniu zgłoszenia się Klienta po odbiór Zamówienia.
6. Uszkodzone przesyłki
6.1. Kupujący każdorazowo jest zobowiązany sprawdzić stan przesyłki w obecności przewoźnika, a w szczególności czy jest ona kompletna oraz czy nie jest uszkodzona.
6.2. W przypadku, gdy szkoda zauważona jest przy odbiorze Produktu, Kupujący może odmówić przyjęcia przesyłki, wpisując na liście przewozowym adnotację: „Odmowa przyjęcia z powodu uszkodzenia”. Jeżeli Kupujący decyduje się odebrać taką przesyłkę zobowiązany jest do sporządzenia protokołu uszkodzeń oraz dokumentacji zdjęciowej szkody (towaru i opakowania), a następnie – nie później niż następnego dnia roboczego – wysłać do Sprzedawcy opis zdarzenia, protokół szkody oraz dokumentację zdjęciową.
6.3. Jeśli Kupujący odbierze uszkodzoną przesyłkę bez protokołu szkody i bez wpisu w liście przewozowym, to przyjmuje się, że przesyłka została dostarczona w stanie bez uszkodzeń.